![]() |
![]() |
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() ex - Member Staff ![]() Group: ![]() Posts: 8117 Joined: 3-June 05 From: Athens, Greece Member No.: 5 Zodiac Sign: ![]() Gender: ![]() ![]() |
![]() Εκτός WRC η Mitsubishi από το 2006 Σαν βόμβα έσκασε στο χώρο των αγώνων αυτοκινήτου η απόφαση της Mitsubishi να αναστείλει τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2006. Η Mitsubishi Motors βρίσκεται ήδη εν μέσω ενός προγράμματος ανάκαμψης, αντιλαμβανόμενη ότι πρέπει να εστιάσει στον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών της ώστε να βγει από την κρίση την οποία διέρχεται. Σημασία έχει ωστόσο να παρατηρήσει κανείς, ότι η διατύπωση της Mitsubishi είναι πολύ προσεκτική, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον. Πράγματι, στις προθέσεις της Mitsubishi είναι να επιστρέψει στο WRC από το 2008, μετά την ολοκλήρωση του 3ετούς πλάνου ανάκαμψης, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι αυτό θα έχει πετύχει τους στόχους που έχουν τεθεί. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί πως η αποχή της Mitsubishi από το WRC δεν επηρεάζει τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ, στο οποίο θα συνεχίζει να αγωνίζεται. Η εμπλοκή της Mitsubishi στους αγώνες αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1974 με τη συμμετοχή της στο Ράλι Σαφάρι, ενώ από τότε η ομάδα της έχει κερδίσει 34 αγώνες στο WRC. Οδηγοί της Mitsubishi κατέκτησαν 4 συνεχόμενους πρωταθλήματα από το 1996 μέχρι το 1999, ενώ το 1998 έκαναν το νταμπλ, κατακτώντας και το πρωτάθλημα κατασκευαστών. -------------------- |
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() ex - Member Staff ![]() Group: ![]() Posts: 8117 Joined: 3-June 05 From: Athens, Greece Member No.: 5 Zodiac Sign: ![]() Gender: ![]() ![]() |
![]() Την Πέμπτη 1-6-06, στις 5.50 μμ ξεκινάει το 53ο Ράλλυ Ακρόπολις, ο 8ος από τους 16 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Φαβορί είναι ο Γάλλος Σεμπαστιέν Λοέμπ (Citroen Xsara), ο Φινλανδός Μάρκους Γκρόνχολμ (Ford Focus) και ο Νορβηγός Πέτερ Σόλμπεργκ (Subaru Impreza), με τον ʼρη Βωβό, επίσης με Impreza, να είναι ο καλύτερα προετοιμασμένος Έλληνας για μια θέση στη 10άδα. Η εκκίνηση δίδεται από το Ολυμπιακό Στάδιο Καλογρέζας και 10 λεπτά αργότερα, ξεκινάει η πρώτη υπερειδική, το εντυπωσιακότερο αυτή τη στιγμή, παγκοσμίως, θέαμα σε αγώνα ράλλυ.Η περυσινή απρόσμενη επιτυχία της υπερειδικής μέσα στο Ολυμπιακό Στάδιο και το θέαμα με το εκπληκτικό κοινό, υπέδειξαν στους οργανωτές ότι αν ήθελαν πάλι πέρα από οργανωτική επιτυχία και νίκη στη μάχη των εντυπώσεων, τότε το στάδιο και η κεφαλαιοποίηση του περυσινού μομέντουμ της υπερειδικής, ήταν μονόδρομος. Αμέσως μετά την εκκίνηση, ο Λοέμπ, ο Γκρόνχολμ, ο Σόλμπεργκ και οι υπόλοιποι εργοστασιακοί ή ημιεργοστασιακοί οδηγοί μαζί με τους άλλους ιδιώτες, Ελληνες και ξένους (91πληρώματα) παίρνουν, ανά δύο, θέσεις για την ξανασχεδιασμένη υπερειδική των 2,8 χλμ. από την οποία θα ξαναπεράσουν και πριν τον τερματισμό. Μετά την ολοκλήρωσή της, τα αυτοκίνητα μπαίνουν στο παρκ-φερμέ του σταδίου και από την επόμενη μέρα, Παρασκευή 2 Ιουνίου, ξεκινούν τον καθαυτό αγώνα με πρώτη την ειδική διαδρομή του Υμηττού η οποία, όμως, θα είναι σχεδόν κλειστή για το κοινό. Τις επόμενες τρεις μέρες ακολουθούν άλλες 16 ειδικές διαδρομές (οι 15 χώμα).Φέτος, συμμετέχουν και πάλι οι οδηγοί του πρωταθλήματος αυτοκινήτων παραγωής. Η ομάδα Ν επανεμφανίζεται στο Ακρόπολις μετά την αμοιβαία αλλαγή με τα αυτοκίνητα της ομάδας Σούπερ 1600, για τα οποία δεν μετράει πια το Ακρόπολις και βέβαια δεν έρχονται. Ετσι, θα ξαναδούμε τους καλύτερους οδηγούς της ομάδας Ν με τα σχεδόν εργοστασιακά, Lancer και Impreza.Το σύνολο των χιλιομέτρων των 18 ειδικών διαδρομών φθάνουν τα 355,62 (σύνολο διαδρομής 1278,55) σε πολύ ομαλά χώματα μια και οι μπουλντόζες έφτιαξαν τους δρόμους μετά τις τελευταίες βροχές. Ο τερματισμός είναι πάλι στο Ολυμπιακό Στάδιο, την Κυριακή 4 Ιουνίου στις 2:30μ.μ., το ίδιο εντυπωσιακός και θεαματικός με την εκκίνηση, καθώς τα πληρώματα θα κάνουν και πάλι τη σούπερειδική (από 2:15μμ)διαδρομή των 2,8 χλμ. ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΛΟΕΜΠ Με το Ράλλυ Ακρόπολις,έναν άρτια σχεδιασμένο αγώνα με τα κριτήρια της FIA, ολοκληρώνεται το πρώτο ήμισυ του πιο αμφιλεγόμενου πρωταθλήματος των τελευταίων 30 (τουλάχιστον) ετών, χωρίς να λάβουμε υπ όψη μας τη μονοτονία του φαινομένου Λοέμπ- Citroen (πάνε ολοταχώς για ένα ακόμη πρωτάθλημα), μονοτονία βέβαια, για την οποία μόνο ο Λοέμπ και η Citroen δεν φταίνε!Ετσι, λοιπόν, από την έκβαση του Ακρόπολις, πολλά μπορεί να κριθούν για το πρωτάθλημα. Αν δηλαδή ο Λοέμπ πάρει και αυτή τη νίκη αποκτά - πολυ νωρίς - ακόμη μεγαλύτερο βαθμολογικό προβάδισμα απέναντι στο Γκρόνχολμ (66-35 είναι η διαφορά τους). Στους υπόλοιπους δε οκτώ αγώνες που απομένουν, θα μπορεί να έχει την πολυτέλεια κάποιων πλασέ αποτελεσμάτων. Ετσι, θα επικεντρωθεί καλύτερα στα ράλλυ που θεωρεί γκανιάν και τα έχει απόλυτα σίγουρα. Αν, βέβαια, δεχτούμε ότι υπάρχει ράλλυ που να μην το έχει σίγουρο! Επιπλέον, θα μπορεί να εκμεταλλευτεί και το άγχος του Γκρόνχολμ αλλά και του Γουίλσον, του επικεφαλής της Ford, ο οποίος βλέπει να έχει ένα εντυπωσιακό, σε στήσιμο, αυτοκίνητο αλλά μην μπορεί να χτυπήσει το Xsara, παρά το ότι, εφέτος, δεν έχει εργοστασιακή υποστήριξη. Βλέπετε, η Citroen έχει αποσυρθεί και ετοιμάζει το C4 για το 2007. Πάντως, η Citroen θα ήθελε πολύ μια νίκη στο φετινό Ακρόπολις, στο οποίο ξαναμπαίνει η ειδική διαδρομή του Υμηττού. Ο λόγος είναι ότι ακριβώς σ αυτην ειδική-σπαστήρι είχαν εγκαταλείψει τα δύο κατάλευκα ΒΧ τούρμπο του γκρούπ Β, πριν από 20 και πλέον χρόνια. Αμέσως μετά δε η εταιρία αποχώρησε από το παγκόσμιο, στο οποίο επέτρεψε με τα Xsara!Πάλι εξ αιτίας της ίδιας ειδικής, η οποία ήταν και στο ξεκίνημα του αγώνα, δεν ήρθαν κάν να τρέξουν τα MG Rover Metro RV4, διότι από τις δοκιμές έσπαζαν! Από τα επτά ράλλυ που έχουν γίνει μέχρι τώρα, ο Λοέμπ με το Citroen Xsara, όπως ήδη θα διαβάσατε στις πιο πριν σελίδες, έχει κερδίσει τα πέντε και τα άλλα δύο ο Γκρόνχολμ με το Ford Focus. Aυτό δε που έχει αποδειχτεί είναι πως ο γαλλικός συνδυασμός παραμένει αχτύπητος.Στο Ακρόπολις περιμένουμε να δούμε αν, στα ελληνικά χώματα, πέρα από τα δύο Focus, θα έχουν καλύτερη τύχη και τα δύο Impreza, απ ότι μέχρι τώρα. Ειδικότερα δε αν, εκτός από τον Γκρόνχολμ, θα μπορέσει και ο Π. Σόλμπεργκ είτε να πιέσει περισσότερο το Λοέμπ είτε να πάρει κάποιος από τους δύο τη νίκη από τον Αλσατό. Μια τέτοια αλλαγή θα είχε και ενδιαφέρον στην πορεία του πρωταθλήματος, το οποίο κινδυνεύει από τη μονοτονία Λοέμπ και βέβαια την απουσία εργοστασιακών ομάδων. Ας μην ξεχνάμε δε ότι και αυτές οι δύο εργοστασιακές ομάδες που συμμετέχουν, δηλαδή της Ford και της Subaru, εμφανίζονται χωρίς, ίσως, την εξέλιξη που θα περιμέναμε.Δεν είναι τυχαίο το ότι σε πολλά ευρωπαϊκά ΜΜΕ βγαίνουν πληροφορίες που θέλουν τους Ιάπωνες της Subaru να ανησυχούν από την πορεία της ομάδας. Εμφανίζονται δε να αναρωτιούνται αν αυτό οφείλεται στο ότι η εγλλέζικη εταιρία Prodrive, που ετοιμάζει και εξελίσσει τα μπλέ αυτοκίνητα, έχει ρίξει το βάρος της στην επιστροφή της (από του χρόνου) στη F1.ΚΑΛΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ Πιο πίσω από αυτούς τους οδηγούς δεν περιμένουμε, δυστυχώς, τίποτε το ξεχωριστό, παρά μόνο πόσο ψηλά θα τερματίσει ο Σορντό (Citroen Χsara), o Ισπανός οδηγός που δίνει εφέτος τον καλύτερο εαυτό του και έχει ξεχωρίσει. Το ίδιο ισχύει και για τον Γάλλο Μπένγκ που τρέχει με Peugeot 307.Εκτός δηλαδή από το έλλειμμα εργοστασιακών συμμετοχών έχουμε και έλλειμμα οδηγών πρώτης γραμμής. Ο τρόπος που είναι στημένο το παγκόσμιο και οι προδιαγραφές των οχημάτων δεν είναι στοιχεία ελκυστικά για ιδιώτες οδηγούς και ομάδες- με αποτέλεσμα, εδώ και μερικά χρόνια, να μην υπάρχουν οδηγοί αστέρια. Και φέτος που έφυγαν τα εργοστάσια, οι ιδιώτες είναι λίγοι και μάλλον μέτριοι, όπως π.χ. οι διάφοροι Στολ, Χ. Σόλμπεργκ, Κοπέτσκι, Αϊγκνερ, Μάρτιν, Γουϊλσον, Βαλιμάκι και ελάχιστα πιο πάνω οι Ροβάνπερα, Γκαρντεμάϊστeρ, Πονς, Ντυβάλ, ή Καταγιαμάκι. Θα μπορέσει, άραγε, κάποιος ή κάποιοι από αυτούς να κάνουν την έκπληξη ή θα αποτελέσουν το άλλοθι για τις αλλαγές της FIA; Ιδωμεν. ΟΙ ΕΛΗΝΕΣ Δυστυχώς όλοι οι Ελληνςς οδηγοί, επειδή δεν παρακολουθούν το υπόλοιπο πρωτάθλημα,είναι σαν να μην τρέχουν στο Ακρόπολις, είναι δε σαν να τρέχουν σε έναν άλλον αγώνα, χωρίς βαθμολογικό ή άλλο ενδιαφέρον. ʼλλωστε, κανείς δικός μας δεν περιμένει να τον δεί και να τον φωνάξει κάποιος σε εργοστασιακή ή ιδιωτική ομάδα. Η παρουσία τους, κατά βάση, οφείλεται στον ενθουσιασμό τους, παράλληλα με την αίγλη και την ατμόσφαιρα που συνοδεύει το Ακρόπολις από τις παλιές καλές μέρες όπως και στην αίγλη που συνοδεύει το παγκόσμιο. Του χθές όμως.Έτσι, ο Αρης Βωβός είναι ο μόνος που μπορεί να διακριθεί, τρέχει δε με το Impreza της ομάδας του Τούρκου Καζαζ, όπως και πέρυσι. Απέναντί του o Ελληνας οδηγός θα έχει τους πολύ καλούς ιδιώτες, που τρέχουν με τα παλαιότερα εργοστασιακά αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC, μέσα από τις ιδιωτικές ομάδες, με λιγότερη ή περισσότερη εργοστασιακή υποστήριξη. Ας μην γελιώμαστε όμως. Ο Βωβός και ο κάθε άλλος δικός μας που τρέχει, δεν εκπροσωπεί παρά μόπνο τον εαυτό του. Κάνει το κέφι του γιατί έτσι του αρέσει και δεν έχει να δώσει σε κανέναν λόγο. Αν θέλετε να σηκώνετε σημαίες όταν περνάει πολύ καλά θα κάνετε, γιατί το αξίζει, όπως το αξίζουν και οι άλλοι που τρέχουν. Δοιαφορετικότερο ενδιαφέρον όμως, έχει η συμμετοχή των Ελλήνων που τρέχουν με αυτοκίνητα της Ομάδας Ν, καθώς θα μπορέσουν να συγκρίνουν την απόσταση που τους χωρίζει από τους οδηγούς που παρακολουθούν το παγκόσμιο. Ακόμη και οι δύο Έλληνες που μπορούν, βάσει του φετινού κανονισμού, να διεκδικήσουν πρωταθληματικούς βαθμούς στην ομάδα αυτή, οι Χατζητσοπάνης- Πετρόπουλος (Lancer-8) και Νασούλας Πατρικούσης (Lancer-7), πάλι απέχουν από τους ξένους, ακριβώς διότι έχουν πολύ λιγότερα αγωνιστικά χιλόμετρα στο ενεργητικό τους, πέρα από το επίπεδο των αυτοκινήτων. Εστω κι έτσι, όμως, αξίζει να παρακολουθήσουμε τον ενδιαφέροντα αγώνα τους. -------------------- |
|
![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version | Time is now: 25th June 2025 - 10:50 PM |
Skin and Graphics by Dan Ellis and Anubis. Hosting by Forums & More © 2005-2011. |